Modificarea percepței consumatorilor cu privire la hârtie si ambalaje din hârtie.
Rezultatele studiului din 2021 arată că, deși hârtia ocupă în continuare un loc important ca material vital de comunicație și ambalare, există o concepție greșita cu privire la impactul industriei de hârtie asupra mediului.
- consumatorii nu știu că pădurile din Europa continuă să crească. De fapt, între 2005 și 2020, pădurile europene au crescut cu 58.390 km2 – o suprafață mai mare decât Elveția și echivalentă cu 1.500 de terenuri de fotbal forestier în fiecare zi.
- o altă concepție greșită obișnuită în industria hârtiei este cantitatea de hârtie reciclată. De fapt, rata de reciclare a hârtiei în Europa este în prezent de 72%, cea de ambalaje din hârtie fiind chiar mai mare, cu 84%.
- în timp ce confortul și capacitatea oamenilor de a lucra de acasă sunt, fără îndoială, factori cheie în această schimbare de percepție, impactul negativ al comunicațiilor digitale asupra mediului este adesea trecut cu vederea. Hârtia și produsele tipărite sunt printre cei mai mici emițători de gaze cu efect de seră, avand o pondere de 0,8% din totalul emisiilor globale de gaze cu efect de seră, în timp ce industria în domeniul tehnologiei și comunicațiilor reprezintă 2,5-3% din total și se așteaptă să se ajungă până la 14% până în 2040. În ciuda acestui fapt, 66% dintre consumatorii chestionați consideră comunicarea electronică ca fiind mai ecologică decât comunicarea pe hârtie.
„Acest raport arată că există multe concepții greșite despre mediu atunci când vine vorba de produse tipărite și din hârtie”, spune Jonathan Tame, director general al Two Sides Europe. Mulți consumatori cred că dimensiunea pădurilor europene se micșorează, subestimează masiv rata reciclării hârtiei și nu înțeleg natura durabilă a produselor din hârtie.
Sursa: Buletin informativ FEPE – Nr. 9 – 7 mai 2021
Mai multe informații pe fr.twosides.info