Facturile tiparite – mai ieftine decat cele electronice

Un studiu recent demonstreaza ca, din perspectiva costurilor operationale totale, facturile tiparite sunt mai ieftine decat cele digitale.

Conform unui articol din august 2013 aparut in Fresh Data (o sursa online a Data Services), un studiu de caz detaliaza cum Natur-Energi, o tanara companie daneza, a decis sa testeze daca trecerea la facturile printate pe hartie ar putea creste rapiditatea platii. Obiectivul studiului a fost sa stabileasca ce efect are asupra clientilor facturarea digitala si daca trecerea la facturile trimise prin posta clasica ar putea sa imbunatateasca plata la timp a acelor clienti. In al doilea rand, campania ar investiga daca facturile digitale/electronice sunt mai ieftine decat facturile clasice luate ca si costuri operationale per total.

Un grup de test de 2,879 de clienti noi a fost selectat si comportamentul lor a fost atent monitorizat pe parcursul a doua luni de zile de facturare si plata. Au fost pastrate date privind tipul de facturi trimise, data si media primei si celei de-a douya notificari, traficul la Servicului Clienti si data amortizarii.

Ceea ce au descoperit este o veste buna pentru industria hartiei. Conform studiului de caz, inregistrarile arata ca clientii noi platesc sumele datorate semnificativ mai tarziu daca primesc facturile pe mail decat cei care le primesc fizic. Natur-Energi a descoperit ca trimiterea pe mail a facturilor le-a crescut de fapt costurile per total.

Studiul a relevat ca 59% dintre clientii care primesc facturile pe mail au trebuit sa fie notificati sa plateasca, in timp ce doar 29% dintre clientii care au primit facturile fizic au necesitat notificari.

Dupa prima notificare, linia pentru clienti a observat o crestere a activitatii cu 80% de la clientii care au primit facturile pe mail, ceea ce a dus la o importanta accentuare atat a telefoanelor la serviciul clienti, cat si a personalului. Doar 50% dintre clientii care au primit facturile pe mail au contactat serviciul clienti pentgru ajutor. Aceasta inseamna ca 47% dintre cei care primesc factura initiala pe mail suna la Serviciul Clienti dupa notificare, ceea ce inseamna ca doar 14.5% dintre clientii care primesc facturi pe mail suna la Serviciul Clienti.

Studiul sustine clar:

Un telefon la Serviciul Clienti a fost estimat la un cost de $9 per telefon. In timpul acestor telefoane, clientii au fost intrebati de ce nu au achitat de la primirea facturii. Raspunsurile cele mai comune sunt fie ca nu au primit factura initiala pe mail, fie ca „A ajuns in folderul SPAM”. Sau, ca sa o spunem altfel, aproximativ 38% dintre clientii facturati pe mail ajung sa aduca companiei un cost suplimentar de aproximativ $9 (80 % din 59%). Totusi, doar 14.5% dintre cei facturati pe mail ajung sa aduca acel cost suplimentar de $9 (50% din 29%).

Si, bineinteles, au fost anumiti cleinti din ambele grupuri care nu au platit nici dupa a doua notificare si conducedrea acestor clienti a avut un specific de client si le-au fost calculat un cost mediu de $11.

Concluzia este ca compania plateste ca sa incaseze facturile un cost de $3.25 pentru fiecare client care primeste facturile fizic si un cost de $5.75 pentru fiecare client care primeste facturile pe mail.

Cu fiecare noua notificare care trebuie trimisa, costurile au crescut semnificativ pentru acei clienti care au necesitat notificari pentru a plati. Prin utilizarea facturilor fizice, Natur-Energi a facut o economie de 42.8% la costurile asociate.

Un alt element interesant al acestui experiment este faptul ca Posta Directa in Danemarca este aproape de 2 ori mai scumpa decat in Statele Unite. Pare sa aiba sens pentru noi ca luand in considerare acestea, sa fim si mai convinsi sa expediem facturile prin posta, mai ales ca aici costurile sunt asa de mici.

Conform Natur-Energi CFO Gert Lund Storgaard, „‘Lichiditatea este un factor de succes vital intr-o companie noua care se dezvolta rapid, si pentru acest motiv vom continua sa trimitem facturi fizice clientilor nostri noi.”

Lasă un răspuns

Cauti plicul potrivit?

Suntem gata sa indrumam in alegerea plicului perfect potrivit cu nevoile tale de comunicare

Am apreciat in mod deosebit promptitudinea cu care GPV Romania a raspuns la orice solicitare a noastra,cat si flexibilitatea, seriozitatea si profesionalismul de care a dat dovada.

bratu-adrian
Bratu Adrian
Director, Install Company

Aveti nevoie de ajutor pentru a alege plicul potrivit?